Zagadnienia do dyskusji

  1. Co było przyczyną zahamowania prac badawczych w obszarze pedagogiki ogólnej w latach 1945-1989? Dlaczego jednocześnie w tym samym okresie wystąpiła dominacja teorii wychowania?
  2. Co uzasadnia sformułowane przez Bogusława Śliwerskiego twierdzenie, że „Teoria wychowania przeszła ewolucję od stanu podporządkowania pedagogice ogólnej po równorzędny jej status naukowy” (s. 19)?
  3. Dlaczego, analizując dorobek pedagogiki w innych krajach można stwierdzić, że „teoria wychowania jako odrębna subdyscyplina pedagogiki przechodzi już do przeszłości” (s. 22)?
  4. Jakie znaczenie dla własnego zachowania (praktykowania wychowania) ma (może mieć) poznanie naukowej/naukowych teorii wychowania?

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88