Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować termin „system edukacyjny”; rozróżnić szerokie i wąskie znaczenie tego terminu;
  2. wyróżnić etapy (fazy), w jakich dokonywały się przemiany systemów edukacyjnych;
  3. przedstawić klasyfikację poziomów kształcenia zaproponowaną przez UNESCO;
  4. wyróżnić modele szkolnictwa obowiązkowego występujące aktualnie w większości systemów edukacyjnych;
  5. wyróżnić rodzaje struktur szkolnych;
  6. określić ustawowy czas trwania obowiązku szkolnego w krajach rozwiniętych i rozwijających się; podać wiek, w jakim obowiązek ten się rozpoczyna;
  7. wskazać średni wiek zakończenia obowiązku szkolnego;
  8. wymienić możliwe powody zwolnienia z realizacji obowiązku szkolnego;
  9. wymienić i scharakteryzować typy szkół występujące na poziomie szkolnictwa średniego;
  10. wskazać zasadnicze modele struktur szkolnictwa wyższego.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88