Zagadnienia do dyskusji

  1. Jaką funkcję ma do spełnienia w społeczeństwie szkoła? Co stanowi misję szkoły w społeczności lokalnej?
  2. Jaki typ wiedzy (zorientowanej na: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość) dominuje w polskiej szkole? Dlaczego?
  3. Dlaczego inicjatywa komunikacyjna w klasie zdecydowanie przypada nauczycielowi?
  4. Co charakteryzuje pytania stawiane przez nauczyciela podczas lekcji? Dlaczego większość z nich wymaga reprodukcji wiedzy?
  5. Jak ma być szkoła: autorytarna czy permisywna, konserwatywna czy liberalna, „wolna” czy poddana surowej dyscyplinie?
  6. Czy możliwe jest zastąpienie kar, nagród, oceniania jakimiś innymi konstruktywnymi formami reagowania na zachowania uczniów? Na czym mogłyby one polegać?
  7. Dlaczego model interpretatywny „szkoły i związane z nim wzorce porozumiewania się nie istnieją w szkolnej edukacji większości szkół świata” (s. 258)?
  8. Czy prawdziwe jest twierdzenie A. Maslowa, że „największa siła motywacyjna jest ukryta za zaspokajaniem potrzeb samorealizacji” (s. 268)?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88