Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jakie elementy tworzą szkolne środowisko uczenia się? 240
Co oznacza termin „kultura organizacyjna szkoły”? 241
Jakie założenia dotyczące idei i przekonań leżących u podstaw programu i organizacji szkoły można wyróżnić? 241-243
Jakie funkcje pełni język i w czym się one wyrażają? 244
Kto i w jakim celu inicjuje komunikację w klasie szkolnej? 245-246
Jakie są proporcje między aktywnością werbalną uczniów i nauczyciela? 245-247
Jakie są pozycje komunikacyjne rozmówców w klasie szkolnej? 247-248
Jakie reguły rządzą porozumiewaniem się na lekcji? 247-248
Jaka jest treść komunikacji pomiędzy nauczycielem i uczniami? 248-249
Jakie są najbardziej powszechne formy reagowania nauczyciela na zachowania uczniów? Co je charakteryzuje? 249-252
W jaki sposób nauczyciele komunikują najczęściej swoje postawy i uczucia wobec uczniów? 252-253
Co charakteryzuje nauczyciela jako odbiorcę sygnałów nadawanych przez uczniów? 253-255
Na czym polega socjalizacyjna funkcja języka i znaczeń konstruowanych przez nauczycieli? 256-257
Co stanowi istotę interpretatywnego modelu porozumiewania się? 257-258
Jakie można wyróżnić kierunki badań nad ładem klasowym? 258-259
Jakie techniki zapobiegające pojawieniu się złego zachowania u uczniów wyodrębnił John S. Kounin? 258-259
Jakie można wyróżnić działania nauczyciela związane z utrzymywaniem ładu i dyscypliny w klasie szkolnej? 261-262
Na czym polega wzbudzanie dysonansu poznawczego uczniów i jakie sytuacje dydaktyczne temu sprzyjają? 262-264
Co stanowi istotę wzbudzania procesu rekonstruowania wiedzy osobistej uczniów? 264-265
Jakie działania nauczyciela prowadzą do wzbudzania motywacji osiągnięć u uczniów? 265-267
Jakie można wyróżnić społeczne mechanizmy wzbudzania motywacji? 267-269

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88