Zagadnienia do dyskusji

  1. Jakie przyczyny spowodowały, że wiek XX może być uznany za wiek demokratyzowania i upowszechniania się jednolitych systemów szkolnych?
  2. Dlaczego „nigdzie nie upowszechnił się instytucjonalny system wychowania przedszkolnego”? Kogo najbardziej dotykają konsekwencje takiej sytuacji?
  3. Jak można wytłumaczyć fakt, że szkolnictwo w XX wieku z jednej strony zanotowało olbrzymie osiągnięcia („eksplozja edukacyjna”), z drugiej natomiast stało się przedmiotem radykalnej krytyki?
  4. Czy mamy współcześnie do czynienia z dominacją kultury prefiguratywnej? Co potwierdza, a co zaprzecza prawdziwości takiego sądu?
  5. Na ile uzasadniony jest pogląd Stefana Wołoszyna, zgodnie z którym „jedynie państwo – demokratyczne obywatelskie państwo prawa – może zapewnić trwałe doskonalenie współżycia społecznego i edukacji młodych pokoleń w duchu prawdziwego humanizmu” (s. 180). Czy współczesne państwo jest zdolne do realizacji takiego zadania?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88