Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować przedmiot pedagogiki (edukację);
  2. wyróżnić kryteria porządkujące szczegółowe dziedziny pedagogiki jako nauki (zaproponowane przez Stanisława Kawulę) i wymienić subdyscypliny pedagogiki wyróżniane na podstawie tych kryteriów;
  3. wyróżnić podstawowe pojęcia w pedagogice i uporządkować je ze względu na stopień ogólności i jednorodności;
  4. rozróżnić znaczenie pojęć: edukacja – wychowanie – kształcenie;
  5. określić, na czym polega związek pedagogiki z innymi naukami (socjologią, psychologią, filozofią);
  6. określić relacje pomiędzy pedagogiką a filozofią (przyjmując, że filozofia jest dyscypliną podstawową dla pedagogiki).

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88