Zagadnienia do dyskusji

  1. Czy warto uprawiać pedagogikę negatywną mimo, że nie określa ona, „co bezpośrednio dla konkretnej działalności wychowawczej powinno wynikać z jej krytyki” (s. 436)?
  2. Czy każde (wszelkie) wychowanie jest „formowaniem człowieka z zastosowaniem wszelkiego rodzaju trików i mniej lub bardziej jawnego podstępu, sztuczek” (s. 437), jak chce tego pedagogika negatywna?
  3. Jakie argumenty przemawiają na rzecz głoszonego przez antypedagogów przekonania, że „dziecko z pewnością jest zdolne już od urodzenia wyczuwać to, co dla niego najlepsze”?
  4. Jak odróżnić wychowanie od pseudowychowania? Być może jest tak, że istnieje tylko pseudowychowanie?
  5. Czy możliwe jest myślenie pedagogiczne o wychowaniu nie odwołujące się w punkcie wyjścia do jakiegokolwiek dogmatu?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88