Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować pojęcie „pedagogika negatywna” i wskazać twórcę tego terminu;
  2. wymienić właściwych twórców pedagogiki negatywnej;
  3. wymienić zadania przypisywane pedagogice negatywnej;
  4. wskazać funkcje krytyki praktyki pedagogicznej wyróżnione przez Andreasa- Gruschkę;
  5. podać argumenty na rzecz niewychowywania przywoływane przez W. Hinte;
  6. zdefiniować pseudowychowanie;
  7. wskazać wymiary pseudowychowania wyróżniane przez pedagogikę negatywną;
  8. wyróżnić rodzaje postaw pedagogicznych wrogich wobec dziecka według typologii Arthura von Braunmühla;
  9. scharakteryzować szkodliwe praktyki wychowania dzieci opisywane przez Arthura von Braunmühla;
  10. wymienić przesłanki, jakie kryją się za pedagogiczną ideologią hierarchicznych relacji między dorosłymi a dziećmi;
  11. przedstawić dogmaty pedagogiki, które krytykuje Freerk Huisken;
  12. wskazać wartości, o które upomina się pedagogika negatywna;
  13. przedstawić istotę pedagogiki negatywnej.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88