Zagadnienia do dyskusji

  1. Sławomir Sztobryn, charakteryzując pedagogikę Celestyna Freineta, pisze: „Koncepcja pedagogiczna Freineta dotyczy przede wszystkim nauczania i wychowania na poziomie przedszkola i szkoły elementarnej, choć niektóre rozwiązania wydają się być przydatne także w szkolnictwie ponadpodstawowym” (s. 356). Które z rozwiązań zaproponowanych przez Celestyna Freineta mogą być wykorzystane w szkołach średnich?
  2. Dlaczego Celestyna Freineta można zaliczyć do grona pisarzy pedagogicznych zwalczających szkołę tradycyjną?
  3. Czy uzasadniony jest pogląd Celestyna Freineta, zgodnie z którym „kara jest zawsze błędem, a najwyżej złem koniecznym” (s. 360)?
  4. Dlaczego Celestyna Freineta można nazwać „współczesnym Pestalozzim”?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88