Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. określić, jakich poziomów nauczania dotyczy koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta;
  2. wskazać, czyje poglądy były najbliższe pedagogice Celestyna Freineta;
  3. wymienić trzy wartości, które chciał wyrobić w młodym pokoleniu Celestyn Freinet;
  4. wskazać datę utworzenia eksperymentalnej szkoły przez Celestyna Freineta;
  5. określić, co stanowiło punkt wyjścia w budowaniu stanowiska pedagogicznego przez Celestyna Freineta;
  6. wymienić koncepcje, wokół których oscylują idee Celestyna Freineta;
  7. przedstawić techniki, jakie stosował Celestyn Freinet do aktywizacji wychowanków;
  8. odpowiedzieć, co to jest „książka życia”;
  9. wskazać walory pedagogiki Celestyna Freineta;
  10. wyjaśnić znaczenie terminu „doświadczenie poszukujące”;
  11. wskazać, jaki był udział uczniów w tworzeniu wizerunku szkoły;
  12. wymienić walory decydujące o żywotności pedagogiki Celestyna Freineta.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88