Scenariusze ćwiczeń

  1. Sięgnij do książki Myśliciele – o wychowaniu (Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar (red.), Warszawa 1996). Zapoznaj się z rozdziałem poświęconym Konfucjuszowi (strony 465-474). Na tej podstawie spróbuj odtworzyć poglądy Konfucjusza na edukację. Zastanów się nad przyczynami, które sprawiły, że idee Konfucjusza wywarły ogromny wpływ na rozwój społeczeństwa chińskiego, oddziałując w różnym czasie i w zmieniających się warunkach.
  2. Zapoznaj się z wybranym opracowaniem poświęconym buddyzmowi (np. J. Snelling, Buddyzm, Poznań 1999). Na tej podstawie spróbuj dowieść zasadności poglądu sformułowanego przez S. Wołoszyna głoszącego, że „Buddyzm był programem wychowawczym, który odegrał wielką rolę w autoedukacji i kształtowaniu tożsamości Hindusów” (strona 84).
  3. W podręczniku Historia wychowania (Ł. Kurdybacha (red.), Warszawa 1965, tom I) scharakteryzowane zostało wychowanie w: starożytnym Egipcie, Asyrii i Babilonii, u starożytnych Żydów. Przeczytaj ten fragment podręcznika. Po jego lekturze spróbuj porównać wychowanie realizowane na każdym z tych obszarów. Czym się one różniły?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88