Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. wskazać warunki, jakie powinna spełniać pedagogika teoretyczna, której budowanie postulował w latach 80. XX wieku Stanisław Palka;
  2. określić, czego wymaga porównywanie ze sobą dwóch niewspółmiernych teorii;
  3. wyróżnić podejścia badawcze w badaniach porównawczych teorii wychowania;
  4. wskazać istotę bezzałożeniowej rekonstrukcji teorii wychowania;
  5. wymienić zarzuty formułowane wobec bezzałożeniowej rekonstrukcji teorii wychowania;
  6. scharakteryzować rekonstrukcję hermeneutyczną teorii wychowania;
  7. wymienić modele badań porównawczych teorii wychowania wyróżnione przez Bogusława Śliwerskiego;
  8. wskazać przedmiot badań porównawczych teorii wychowania;
  9. określić rolę, jaką pełni autor wobec napisanego przez siebie tekstu.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88