Zagadnienia do dyskusji

  1. Co było przyczyną zahamowania prac badawczych w obszarze pedagogiki ogólnej w latach 1945-1989? Dlaczego jednocześnie w tym samym okresie wystąpiła dominacja teorii wychowania?
  2. Co uzasadnia sformułowane przez Bogusława Śliwerskiego twierdzenie, że „Teoria wychowania przeszła ewolucję od stanu podporządkowania pedagogice ogólnej po równorzędny jej status naukowy” (s. 19)?
  3. Dlaczego, analizując dorobek pedagogiki w innych krajach można stwierdzić, że „teoria wychowania jako odrębna subdyscyplina pedagogiki przechodzi już do przeszłości” (s. 22)?
  4. Jakie znaczenie dla własnego zachowania (praktykowania wychowania) ma (może mieć) poznanie naukowej/naukowych teorii wychowania?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88