Polecane lektury
- Arends R. (1994) Uczymy się nauczać, Warszawa, WSiP.
- Aronson E. (2005) Człowiek – istota społeczna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Barnes D. (1988) Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia, Warszawa, WSiP.
- Bernstein B. (1990) Odtwarzanie kultury, Warszawa, PIW.
- Brophy J. E. (2004) Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Człowiek – istota społeczna. Wybór tekstów (2005) E. Aronson (red.) Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Faber A., Mazlish E. (1992) Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Poznań, Media Rodzina of Poznań, Inc.
- Goleman D. (1997) Inteligencja emocjonalna, tłum. A. Jnkowski, Poznań, Media Rodzina of Poznań.
- Gordon T. (1996) Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa, IW PAX.
- Grzesiuk L., Trzebińska E. (1978) Jak ludzie porozumiewają się, Warszawa, NK.
- Janowski A. (1974) Kierowanie wychowawcze w toku lekcji, Warszawa, PWN.
- Janowski A. (1980) Psychologia społeczna a zagadnienia wychowania, Warszawa, Ossolineum.
- Janowski A. (1989) Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, WSiP.
- Klus-Stańska D. (2000) Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn, Wyd. UW-M.
- Kwieciński Z. (1990) Dynamika funkcjonowania szkoły, Warszawa, PWN.
- Maslow A.H. (2006) Motywacja i osobowość, tłum. J. Radzicki, Warszawa, WN PWN.
- Meighan R. (1993) Socjologia edukacji, Toruń, Wyd. UMK.
- Mieszalski S. (1990) Interakcje w klasie szkolnej. O społecznym funkcjonowaniu nauczyciela i uczniów w szkole podstawowej, Warszawa, Wyd. UW.
- Mietzel G. (2002) Psychologia kształcenia, Gdańsk, GWP.
- Perrot E. (1995) Efektywne nauczanie, Warszawa, WSiP.
- Robertson J. (1998) Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, Warszawa, WSiP.
- Rylke H., Klimowicz G. (1983) Szkoła dla ucznia. Jak uczyć życia z ludźmi, Warszawa, WSiP.
- Skarżyńska K. (1981) Spostrzeganie ludzi, Warszawa, PWN.
- Stosunki międzyludzkie w wychowaniu (1976) Z. Zaborowski (red.), Warszawa, WSiP.
- Sztuka nauczania. Szkoła (2005) K. Konarzewski (red.), Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Tuohy D. (2002) Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Wawrzyniak-Beszterda R. (2002), Doświadczenia komunikacyjne uczniów w czasie lekcji: studium empiryczne, Kraków, IMPULS.