Rozszerzony spis treści
Rozdział 5. Szkolne środowisko uczenia się (Mariola Chomczyńska-Rubacha)
- Kultura organizacyjna szkoły
- Język i wzorce porozumiewania się w klasie szkolnej
- Specyfika porozumiewania się w klasie szkolnej
- Porozumiewanie się emocjonalne w klasie szkolnej
- Rozwojowy i socjalizacyjny kontekst komunikacji w klasie szkolnej
- Ład i dyscyplina jako element kultury szkoły
- Motywacyjne funkcje szkolnego środowiska uczenia się
- Wzbudzanie dysonansu poznawczego
- Wzbudzanie procesu rekonstruowania wiedzy osobistej uczniów
- Wzbudzanie motywacji osiągnięć
- Społeczne mechanizmy wzbudzania motywacji
Szkolne środowisko uczenia się
![Szkolne środowisko uczenia się](gif/t2_cz2_r5a.gif)
Właściwości wyodrębnione przez Johna S. Kounina, którymi powinien charakteryzować się nauczyciel
![Właściwości wyodrębnione przez Johna S. Kounina, którymi powinien charakteryzować się nauczyciel](gif/t2_cz2_r5b.gif)