Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jakie elementy tworzą szkolne środowisko uczenia się?
| 240 |
Co oznacza termin „kultura organizacyjna szkoły”?
| 241 |
Jakie założenia dotyczące idei i przekonań leżących u podstaw programu i organizacji szkoły można wyróżnić?
| 241-243 |
Jakie funkcje pełni język i w czym się one wyrażają?
| 244 |
Kto i w jakim celu inicjuje komunikację w klasie szkolnej?
| 245-246 |
Jakie są proporcje między aktywnością werbalną uczniów i nauczyciela?
| 245-247 |
Jakie są pozycje komunikacyjne rozmówców w klasie szkolnej?
| 247-248 |
Jakie reguły rządzą porozumiewaniem się na lekcji?
| 247-248 |
Jaka jest treść komunikacji pomiędzy nauczycielem i uczniami?
| 248-249 |
Jakie są najbardziej powszechne formy reagowania nauczyciela na zachowania uczniów? Co je charakteryzuje?
| 249-252 |
W jaki sposób nauczyciele komunikują najczęściej swoje postawy i uczucia wobec uczniów?
| 252-253 |
Co charakteryzuje nauczyciela jako odbiorcę sygnałów nadawanych przez uczniów?
| 253-255 |
Na czym polega socjalizacyjna funkcja języka i znaczeń konstruowanych przez nauczycieli?
| 256-257 |
Co stanowi istotę interpretatywnego modelu porozumiewania się?
| 257-258 |
Jakie można wyróżnić kierunki badań nad ładem klasowym?
| 258-259 |
Jakie techniki zapobiegające pojawieniu się złego zachowania u uczniów wyodrębnił John S. Kounin?
| 258-259 |
Jakie można wyróżnić działania nauczyciela związane z utrzymywaniem ładu i dyscypliny w klasie szkolnej?
| 261-262 |
Na czym polega wzbudzanie dysonansu poznawczego uczniów i jakie sytuacje dydaktyczne temu sprzyjają?
| 262-264 |
Co stanowi istotę wzbudzania procesu rekonstruowania wiedzy osobistej uczniów?
| 264-265 |
Jakie działania nauczyciela prowadzą do wzbudzania motywacji osiągnięć u uczniów?
| 265-267 |
Jakie można wyróżnić społeczne mechanizmy wzbudzania motywacji?
| 267-269 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk