Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. wskazać powody, dla których ocenianie zajmuje dziś centralne miejsce w debatach na temat edukacji;
  2. podać, jakie rodzaje oceniania wymienia się w polskim piśmiennictwie;
  3. porównać dwa podejścia do uczenia się i oceniania: behawiorystyczne i konstruktywistyczne;
  4. opisać zjawisko upolityczniania dyskursu oceniania;
  5. scharakteryzować problemy związane z ocenianiem zewnętrznym;
  6. określić znaczenie oceniania zewnętrznego dla doskonalenia nauczania;
  7. wyróżnić możliwe podejścia do oceniania wewnątrzszkolnego oraz przedstawić ich charakterystykę;
  8. wymienić i scharakteryzować konwencjonalne techniki oceniania;
  9. wskazać przyczyny zakłóceń występujące w ocenianiu konwencjonalnym;
  10. przedstawić ocenianie z zastosowaniem portfolio;
  11. wyróżnić inne, niż portfolio, niekonwencjonalne techniki oceniania;
  12. przedstawić mocne i słabe strony konwencjonalnych i niekonwencjonalnych technik oceniania.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88