Rozdział 9
Mierzenie postaw

Najlepszą metodą uzyskania wizerunku "idealnej przychodni" jest:

skalowanie wielowymiarowe
pomiar wieloczynnikowy
analiza korespondencji
analiza skupisk


Podstawą pomiaru wieloczynnikowego jest:

ocena poszczególnych charakterystyk ośrodka zdrowia
rangowanie poziomów cech ośrodków
ocena kombinacji poszczególnych charakterystyk
ocena poszczególnych poziomów cech ośrodków


Poziomy poszczególnych atrybutów i odpowiadające im użyteczności
Dostęp do specjalistów Dostęp do usług dodatkowych System rejestracji do internisty
poziom zmiennej użyteczność poziom zmiennej użyteczność poziom zmiennej użyteczność
Urolog, fizjoterapeuta 0,20 RTG stomatologiczny 0,10 bez ustalonej godziny 0,15
Kardiolog, okulista 0,30 USG 0,40 co 15 minut 0,35
Stomatolog, dermatolog 0,50 laboratorium 0,50 co 20 minut 0,50
"Idealna przychodnia" charakteryzuje się:

dobrym dostępem do stomatologów, laboratorium i rejestracją co 20 minut
dobrym dostępem do urologów, RTG i rejestracją bez ustalonej godziny
dobrym dostępem do kardiologów, USG i rejestracją co 20 minut
dobrym dostępem do stomatologów, RTG i rejestracją bez ustalonej godziny


Poziomy poszczególnych atrybutów i odpowiadające im użyteczności
Dostęp do specjalistów Dostęp do usług dodatkowych System rejestracji do internisty
poziom zmiennej użyteczność poziom zmiennej użyteczność poziom zmiennej użyteczność
Urolog, fizjoterapeuta 0,20 RTG stomatologiczny 0,10 bez ustalonej godziny 0,15
Kardiolog, okulista 0,30 USG 0,40 co 15 minut 0,35
Stomatolog, dermatolog 0,50 laboratorium 0,50 co 20 minut 0,50
Klienci skłonni są zrezygnować z USG na rzecz RTG, jeżeli system rejestracji zmieni się z 15 na 20 minut:

Tak
Nie


W uzyskaniu wartości użyteczności można zastosować:

klasyczną analizę wariancji
klasyczną analizę regresji
monotoniczną analizę wariancji
analizę regresji ze zmiennymi sztucznymi


Drukuj

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88