Rozdział 7
Zbieranie danych: dane pierwotne

W badaniach ilościowych podstawowymi zbieranymi danymi były:

cechy społeczno-demograficzne
cechy psychograficzne
opinie
wiedza


Metodą komunikacji z respondentem w badaniach ilościowych była:

ankieta pocztowa
domowy wywiad osobisty
wywiad telefoniczny
ankieta internetowa


Kwestionariusz użyty w badaniach cech społeczno-demograficznych był kwestionariuszem:

ustrukturyzowanym z jawnym celem badania
nieustrukturyzowanym z jawnym celem badania
ustrukturyzowanym z ukrytym celem badania
nieustrukturyzowanym z ukrytym celem badania


Techniką projekcyjną wykorzystywaną w badaniach jakościowych była najprawdopodobniej:

technika skojarzeń słownych
test TAT
technika masek
antropomorfizacja


Wykorzystanie wybranej metody w badaniach ilościowych pozwoliło na uzyskanie danych:

wszechstronnych
we względnie szybki sposób
tanio
ścisłych


Zaletami zastosowania wybranej w tekście metody komunikacji z respondentami są:

łatwość zmiany kolejności pytań
możliwość odpowiadania przez respondentów we własnym tempie na pytania
szybkość analizy danych
wysoka stopa odpowiedzi


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88