Rozdział 7
Zbieranie danych: dane pierwotne

W badaniach ilościowych podstawowymi zbieranymi danymi były:

cechy społeczno-demograficzne
cechy psychograficzne
opinie
wiedza


Metodą komunikacji z respondentem w badaniach ilościowych była:

ankieta pocztowa
domowy wywiad osobisty
wywiad telefoniczny
ankieta internetowa


Kwestionariusz użyty w badaniach cech społeczno-demograficznych był kwestionariuszem:

ustrukturyzowanym z jawnym celem badania
nieustrukturyzowanym z jawnym celem badania
ustrukturyzowanym z ukrytym celem badania
nieustrukturyzowanym z ukrytym celem badania


Techniką projekcyjną wykorzystywaną w badaniach jakościowych była najprawdopodobniej:

technika skojarzeń słownych
test TAT
technika masek
antropomorfizacja


Wykorzystanie wybranej metody w badaniach ilościowych pozwoliło na uzyskanie danych:

wszechstronnych
we względnie szybki sposób
tanio
ścisłych


Zaletami zastosowania wybranej w tekście metody komunikacji z respondentami są:

łatwość zmiany kolejności pytań
możliwość odpowiadania przez respondentów we własnym tempie na pytania
szybkość analizy danych
wysoka stopa odpowiedzi