Rozdział 1
Badanie marketingowe jako działalność wszechogarniająca
Przyjmując definicję badań marketingowych G. Churchilla, firma TUI szczególnie zwraca uwagę na:
identyfikację możliwości i problemów marketingowych
doskonalenie działań marketingowych
monitorowanie wyników marketingu
traktowanie marketingu jako procesu
Badania prowadzone przez firmę TUI są opracowane w kontekście:
analizy skuteczności instrumentu marketingowego
analizy SWOT
strategii rozwoju rynku
rozwoju produktu
Z tekstu wynika, że relatywnie najmniej ważną działalnością badawczą jest w firmie:
ocena charakterystyk i tendencji w branży
analiza rynku
badania syndykatowe
badania motywacyjne
Firma TUI najprawdopodobniej ma:
osobę wydelegowaną do prowadzenia badań marketingowych
system wspomagania decyzji
dział badań realizujący cały proces badawczy
dział badań zajmujący się zlecaniem projektu i jego koordynacją z agencjami badawczymi
Firma TUI, dokonując oszacowania potencjału turystycznego Polski, Czech i Węgier, przeprowadziła tym samym analizę:
rynku
otoczenia kulturowego
konkurencji
SWOT
Drukuj