Rozdział 1
Badanie marketingowe jako działalność wszechogarniająca

Przyjmując definicję badań marketingowych G. Churchilla, firma TUI szczególnie zwraca uwagę na:

identyfikację możliwości i problemów marketingowych
doskonalenie działań marketingowych
monitorowanie wyników marketingu
traktowanie marketingu jako procesu


Badania prowadzone przez firmę TUI są opracowane w kontekście:

analizy skuteczności instrumentu marketingowego
analizy SWOT
strategii rozwoju rynku
rozwoju produktu


Z tekstu wynika, że relatywnie najmniej ważną działalnością badawczą jest w firmie:

ocena charakterystyk i tendencji w branży
analiza rynku
badania syndykatowe
badania motywacyjne


Firma TUI najprawdopodobniej ma:

osobę wydelegowaną do prowadzenia badań marketingowych
system wspomagania decyzji
dział badań realizujący cały proces badawczy
dział badań zajmujący się zlecaniem projektu i jego koordynacją z agencjami badawczymi


Firma TUI, dokonując oszacowania potencjału turystycznego Polski, Czech i Węgier, przeprowadziła tym samym analizę:

rynku
otoczenia kulturowego
konkurencji
SWOT