Rozdział 1
Badanie marketingowe jako działalność wszechogarniająca

Badania marketingowe dotyczą:

charakterystyk konsumenta
tworzenia, doskonalenia i kontroli działań marketingowych (marketingu-mix)
czynników otoczenia marketingowego
wszystkich wymienionych elementów


Pierwsze formalne badania marketingowe w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono w roku:

1811
1879
1911
1925


Jedna z największych agencji badań marketingowych - NFO - specjalizuje się w badaniach:

jakościowych
postaw
panelowych
mediów


Badania mediów są charakterystycznym obszarem specjalizacji firmy:

The Arbitron Co.
NPD Group
The M/A/R/C Group
Nielsen


Firmy japońskie, w odróżnieniu od amerykańskich, postrzegają badania marketingowe jako:

mniej ważne dla sukcesu firmy na rynku niż firmy ze Stanów Zjednoczonych
funkcję realizowaną przez wyspecjalizowane agencje badawcze
działania liniowe, spełniane przez wszystkich pracowników podejmujących decyzje w firmie
funkcję realizowaną przez komórkę marketingową


W badaniach marketingowych aspekt decyzyjny jest niezależny od aspektu poznawczego badań:

tak
nie


Badania marketingowe są wersjami badań psychologicznych lub socjologicznych:

tak
nie


Wraz ze wzrostem wielkości firmy, udział wydatków na badania marketingowe maleje:

tak
nie


Funkcja badań marketingowych jest realizowana w firmach wyłącznie na poziomie działów funkcjonalnych:

tak
nie


Praca w działach badań marketingowych jest pracą głównie w otoczeniu liczb, pomiarów i modeli statystycznych:

tak
nie


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88