Rozdział 1
Badanie marketingowe jako działalność wszechogarniająca
Badania marketingowe dotyczą:
charakterystyk konsumenta
tworzenia, doskonalenia i kontroli działań marketingowych (marketingu-mix)
czynników otoczenia marketingowego
wszystkich wymienionych elementów
Pierwsze formalne badania marketingowe w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono w roku:
1811
1879
1911
1925
Jedna z największych agencji badań marketingowych - NFO - specjalizuje się w badaniach:
jakościowych
postaw
panelowych
mediów
Badania mediów są charakterystycznym obszarem specjalizacji firmy:
The Arbitron Co.
NPD Group
The M/A/R/C Group
Nielsen
Firmy japońskie, w odróżnieniu od amerykańskich, postrzegają badania marketingowe jako:
mniej ważne dla sukcesu firmy na rynku niż firmy ze Stanów Zjednoczonych
funkcję realizowaną przez wyspecjalizowane agencje badawcze
działania liniowe, spełniane przez wszystkich pracowników podejmujących decyzje w firmie
funkcję realizowaną przez komórkę marketingową
W badaniach marketingowych aspekt decyzyjny jest niezależny od aspektu poznawczego badań:
tak
nie
Badania marketingowe są wersjami badań psychologicznych lub socjologicznych:
tak
nie
Wraz ze wzrostem wielkości firmy, udział wydatków na badania marketingowe maleje:
tak
nie
Funkcja badań marketingowych jest realizowana w firmach wyłącznie na poziomie działów funkcjonalnych:
tak
nie
Praca w działach badań marketingowych jest pracą głównie w otoczeniu liczb, pomiarów i modeli statystycznych:
tak
nie
Drukuj