Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Czym jest „pedagogika negatywna”? Kto jest twórcą tego terminu?
| 436 |
Kogo można zaliczyć do właściwych twórców pedagogiki negatywnej?
| 436 |
Co jest głównym zadaniem pedagogiki negatywnej?
| 437 |
Jakie funkcje pełni krytyka praktyki pedagogicznej według Andreasa Gruschki?
| 437-438 |
Jakie argumenty na rzecz niewychowywania przywołuje Wolfgang Hinte?
| 439 |
Czym jest „pseudowychowanie”?
| 441 |
Jakie wymiary pseudowychowania można pokazać w ramach pedagogiki negatywnej?
| 441 |
Jakie rodzaje postaw pedagogicznych, wrogich wobec dziecka, wyróżnia Arthur von Braunmühl?
| 442 |
Jakie szkodliwe praktyki wychowania dzieci można wyróżnić, według Arthura von Braunmühla?
| 443 |
Jakie przesłanki kryją się za pedagogiczną ideologią hierarchicznych relacji między dorosłymi i dziećmi?
| 444-446 |
Jakie dogmaty pedagogiki o wychowaniu krytykuje Freerk Huisken w swojej książce Nauka o wychowaniu. Wprowadzenie w podstawowe kłamstwa pedagogiki?
| 447-448 |
O jakie wartości upomina się pedagogika negatywna?
| 450 |
Co stanowi istotę pedagogiki negatywnej?
| 450-451 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk