Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Czym jest „pedagogika negatywna”? Kto jest twórcą tego terminu? 436
Kogo można zaliczyć do właściwych twórców pedagogiki negatywnej? 436
Co jest głównym zadaniem pedagogiki negatywnej? 437
Jakie funkcje pełni krytyka praktyki pedagogicznej według Andreasa Gruschki? 437-438
Jakie argumenty na rzecz niewychowywania przywołuje Wolfgang Hinte? 439
Czym jest „pseudowychowanie”? 441
Jakie wymiary pseudowychowania można pokazać w ramach pedagogiki negatywnej? 441
Jakie rodzaje postaw pedagogicznych, wrogich wobec dziecka, wyróżnia Arthur von Braunmühl? 442
Jakie szkodliwe praktyki wychowania dzieci można wyróżnić, według Arthura von Braunmühla? 443
Jakie przesłanki kryją się za pedagogiczną ideologią hierarchicznych relacji między dorosłymi i dziećmi? 444-446
Jakie dogmaty pedagogiki o wychowaniu krytykuje Freerk Huisken w swojej książce Nauka o wychowaniu. Wprowadzenie w podstawowe kłamstwa pedagogiki? 447-448
O jakie wartości upomina się pedagogika negatywna? 450
Co stanowi istotę pedagogiki negatywnej? 450-451

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88