Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jakie są najważniejsze pojęcia pedagogiki ekologicznej?
| 425 |
Jak był/jest definiowany termin „ekologia”?
| 425 |
W jaki sposób powstał i rozwijał się ruch ekologiczny?
| 426 |
Jakie są główne zagrożenia ekologiczne dla współczesnego świata?
| 426 |
Jakie (historyczne) etapy myślenia o relacjach człowieka z przyrodą można wyróżnić?
| 427 |
Jakie wartości, według F. Capry, są wyznacznikiem ery ekologicznej?
| 427 |
Jakie główne nurty można wyróżnić we współczesnej ekologii?
| 428-429 |
Czym jest biocentryzm? Jakie zasady biocentryzmu wyróżnił P. Taylor?
| 429-430 |
Co różni dominujący współcześnie światopogląd i ekologię głęboką?
| 432 |
Jakie są podstawowe założenia ekofeminizmu oraz jakie są jego główne nurty?
| 433-435 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk