Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Czym jest pedagogika krytyczna i skąd się wywodzi? | 363 |
Jakie założenia przyjmuje filozoficzna teoria krytyczna? | 363 |
Jakie poziomy "krytyczności" teorii krytycznej można wyróżnić? | 363 |
Jakie zadania stawia sobie pedagogika krytyczna? | 364-365 |
W jaki sposób pedagogika krytyczna ujmuje edukację? | 365-366 |
Na czym polega reprodukcja kulturowa? | 367 |
Czemu służą "ukryte programy szkolne"? | 368-369 |
Na czym opiera się normalizujące oddziaływanie szkoły? | 370 |
Jakie kierunki zmian edukacyjnych proponuje pedagogika krytyczna? | 370 |
Co oznacza pojmowanie nauczyciela jako "transformatywnego intelektualisty"? | 371 |
Na czym powinna polegać praca z uczniem pochodzącym z dominujących grup społecznych? | 371-372 |
Czy, a jeżeli tak, to dzięki jakim działaniom pedagogika krytyczna może być skuteczna? | 375-377 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk