Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jakie są charakterystyczne cechy personalizmu?232, 236
Jak pojmowana jest „osoba” jako podstawowa kategoria pedagogiki personalistycznej?233-234
Kiedy można mówić o wspólnocie, a kiedy o społeczności?235
Kto upowszechnił kategorię „personalizm” i zapoczątkował jednocześnie personalizm psychologiczno-pedagogiczny?236
Co współcześnie określa się mianem personalizmu?237
Jakie odmiany personalizmu można wyróżnić?238
Czym jest rozumność i wolność według pedagogiki personalistycznej?239-240
Jakie rodzaje wolności wyróżnił J. Maritain – jeden z przedstawicieli personalizmu?240
Jak rozumie wewnętrzność osoby R. Guardini?240-241
Czym jest dialogiczność istnienia osobowego?241
Jak brzmi definicja wychowania według K. Schallera?242
Co jest celem wychowania według pedagogiki personalistycznej?242-244
Jaką funkcję pełni wychowawca i kim jest wychowanek w procesie wychowania według personalizmu?244-245
Jaką rolę pełni kultura w ujęciu personalistycznym?245-246

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88