Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jakie typy wychowania przekazały nam Sparta i Ateny? 87
Jaki charakter miało wychowanie spartańskie? 88
Czym charakteryzowało się wychowanie ateńskie? 89-90
Co oznaczały w starożytnych Atenach terminy „pedagog” i „paideia”? 89-90
Jaką postać miał ateński ideał wychowawczy? 90
Jaką rolę w kulturze pedagogicznej starożytnej Grecji odegrały ówczesne szkoły filozoficzne? 90-91
Jaką postać miało szkolnictwo w czasach hellenistycznych? 92
Czym charakteryzował się ideał wychowawczy starożytnego Rzymu? 93
Jaką postać przybrała w starożytnym Rzymie grecka paideia? 94
Jaki rodzaj wykształcenia szczególnie ceniono w starożytnym Rzymie? 94-95
Jakie uzasadnienie celów wychowania przyniosła tradycja judeochrześcijańska? 95
Dlaczego przełom antyku i średniowiecza jest uważany za okres głębokiego upadku kultury umysłowej? 96

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88