Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? |
Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
W jaki sposób i ze względu na jakie kryteria dzieli się reformy oświatowe? |
384, 387-392 |
Na czym polega różnica między reformami edukacyjnymi z czasów PRL-u a reformami przeprowadzanymi w III RP? |
384-385 |
Co oznacza termin „uspołecznienie szkoły”? Jakie działania miały zmierzać ku realizacji tego przedsięwzięcia? |
385-387 |
Kto, kiedy i w jaki sposób zapoczątkował reformy naprawcze? |
387 |
Jakie zmiany w oświacie były wynikiem reform naprawczych? |
388-389 |
Jakie były losy powołanego w 1990 roku Biura do spraw Reformy Szkolnej? |
388-389 |
Jakim zmianom uległy programy szkolne w wyniku reform modernizacyjnych? |
389-390 |
Co było efektem reform strukturalnych polskiej oświaty w III RP? |
390-392 |
Jak przebiegały i jaki miały charakter reformy systemowe w Polsce? |
392 |
Jaki ustrój szkolny został wprowadzony w Polsce na mocy nowelizacji ustawy o systemie oświaty z 1998 roku i czym się on charakteryzuje? |
392-393 |
Jakie zmiany zaszły w systemie finansowania i nadzoru oświaty oraz w systemie oceniania osiągnięć szkolnych w wyniku reformy? |
394-395 |
Czym charakteryzuje się nowy egzamin dojrzałości? |
395 |
Jakie kroki podjęto dla wdrożenia reformy oświatowej? |
395-396 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk