Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jak definiowany jest termin „system edukacyjny”? Co różni szerokie i wąskie znaczenie tego terminu? 367
W jakich etapach (fazach) dokonywały się przemiany systemów edukacyjnych? 368
Jaką klasyfikację poziomów kształcenia zaproponowała UNESCO? 369
Jakie trzy modele szkolnictwa obowiązkowego występują aktualnie w większości systemów edukacyjnych? 374-375
Jakie można wyróżnić rodzaje struktur szkolnych? 375
Ile trwa ustawowy czas trwania obowiązku szkolnego w krajach rozwiniętych i rozwijających się? W jakim wieku obowiązek ten się rozpoczyna? 375
Jaki jest średni wiek zakończenia obowiązku szkolnego? 377
Co może być podstawą zwolnienia z realizacji obowiązku szkolnego? 378-379
Jakie dwa typy szkół są charakterystyczne dla szkolnictwa średniego? 379-381
Jakie zasadnicze modele struktur szkolnictwa wyższego można wyróżnić? Co je charakteryzuje? 381-382

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88