Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jak definiowany jest termin „system edukacyjny”? Co różni szerokie i wąskie znaczenie tego terminu?
| 367 |
W jakich etapach (fazach) dokonywały się przemiany systemów edukacyjnych?
| 368 |
Jaką klasyfikację poziomów kształcenia zaproponowała UNESCO?
| 369 |
Jakie trzy modele szkolnictwa obowiązkowego występują aktualnie w większości systemów edukacyjnych?
| 374-375 |
Jakie można wyróżnić rodzaje struktur szkolnych?
| 375 |
Ile trwa ustawowy czas trwania obowiązku szkolnego w krajach rozwiniętych i rozwijających się? W jakim wieku obowiązek ten się rozpoczyna?
| 375 |
Jaki jest średni wiek zakończenia obowiązku szkolnego?
| 377 |
Co może być podstawą zwolnienia z realizacji obowiązku szkolnego?
| 378-379 |
Jakie dwa typy szkół są charakterystyczne dla szkolnictwa średniego?
| 379-381 |
Jakie zasadnicze modele struktur szkolnictwa wyższego można wyróżnić? Co je charakteryzuje?
| 381-382 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk