Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. przedstawić podział i definicje poszczególnych rodzajów reform oświatowych;
  2. wskazać różnice pomiędzy reformami oświatowymi z czasów PRL-u a reformami oświatowymi wprowadzanymi w III RP;
  3. podać definicję „szkoły uspołecznionej” i wiedzieć, jakie działania zostały podjęte dla „uspołecznienia oświaty”;
  4. scharakteryzować losy Biura ds. Reformy Szkolnej;
  5. określić początki reform naprawczych polskiej oświaty po 1989 r.;
  6. scharakteryzować zmiany, jakie zaszły w oświacie polskiej pod wpływem poszczególnych reform;
  7. scharakteryzować ustrój szkolny w Polsce wprowadzony wraz z nowelizacją ustawy o systemie oświaty w 1998 r.;
  8. przedstawić nowy system finansowania i nadzoru oświaty oraz nowy system oceniania osiągnięć szkolnych;
  9. określić, na czym polega nowy egzamin maturalny;
  10. wskazać działania zmierzające do wdrożenia nowej reformy oświatowej w Polsce.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88