Polecane lektury
- Cylkowska-Nowak M. (2000) Społeczne funkcje szkolnictwa w Japonii i Stanach Zjednoczonych, Poznań–Toruń, Wydawnictwo EDYTOR.
- Edukacja i stratyfikacja społeczna (2003) T. Gmerek (red.), Poznań, Wydawnictwo Wolumin.
- Kwieciński Z. (2000) Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań–Olsztyn, Wydawnictwo EDYTOR.
- Kwieciński Z. (2002) Wykluczanie, Toruń, Wydawnictwo UMK.
- Melosik Z. (1994) Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, Poznań, Wydawnictwo UAM.
- Melosik Z. (2002) Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Poznań, Wydawnictwo Wolumin.
- Sawisz A. (1989) Szkoła a system społeczny. Wokół problematyki „nowej socjologii oświaty”, Warszawa, WSiP.
- Selekcyjna funkcja szkolnictwa wyższego w krajach Europy Zachodniej (2004), M. Cylkowska-Nowak (red.), Poznań, Wydawnictwo Wolumin.
- Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach (1993) Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE.
- Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej (2001) E. Potulicka (red.), Poznań, Wydawnictwo Eruditus.
- Szymański M. (1988) Procesy selekcyjne w szkolnictwie ogólnokształcącym, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Szymański M. (1996) Selekcyjne funkcje szkolnictwa a struktura społeczna, Warszawa, IBE.
- Szymański M.J. (2000) Studia i szkice z socjologii edukacji, Warszawa, IBE.
- Tillmann K.-J. (2005) Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Zemło M. (1996) Nowa socjologia edukacji, Białystok, Trans Humana.