Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Czym różni się program szkolny od szkolnego programu nauczania? 123
Jakie podejścia do programu szkolnego można wyodrębnić? 124-125
Do jakich przesłanek filozoficznych i psychologicznych odwołuje się behawiorystyczne, humanistyczne i konstruktywistyczne podejście do programu szkolnego? 125-128
Jakie przedmioty nauczania zajmują najwyższą pozycję w behawiorystycznym podejściu do programu szkolnego? 125
Jak definiowany jest program szkolny w podejściu behawiorystycznym, humanistycznym i rekonceptualistycznym? 128-129
Jakie typy programu szkolnego wyróżnia Hanna Komorowska, biorąc pod uwagę czynności nauczania? 130
Jakie typy programu szkolnego można wyróżnić, biorąc pod uwagę dobór i sposób łączenia treści w materiał nauczania? 130
Jakie trzy zasadnicze modele kreowania programu wyróżnia Bogusława Dorota Gołębniak? 132
Czym, w sposobie kreowania programu szkolnego, różni się podejście techniczno-scjentystyczne od podejścia niescjentystycznego i nietechnicznego? 132-133
Jakie etapy tworzenia programu szkolnego wyróżnia w swoim modelu Ralph Tyler? 134-135
Jakie etapy tworzenia programu szkolnego wyróżnia w swoim modelu Decker Walker? 136-137
Jakie kroki w koncepcji kreowania programu służącego pobudzaniu i podtrzymywaniu świadomości krytycznej wyodrębnia Paulo Freire? 138-139
Jakie wzorce programu szkolnego wyróżniają: Joseph Wiles i Joseph C. Bondi; Allan C. Ornstein i Francis P. Hunkins? 140-141
Jakie można wyróżnić dylematy związane z implementacją programu szkolnego jako procesu zmiany? 142-144
Kiedy nauczyciele opierają się zmianom? 144-145
Jakie można wyróżnić modele wprowadzania zmiany programowej? 146
Co oznacza termin ewaluacja? Jakie można wyróżnić typy ewaluacji? 147-148
Jak inaczej określane jest podejście scjentystyczne i humanistyczne do ewaluacji programu szkolnego? Jakie pytania są stawiane w ramach każdego z tych podejść? 148
Jakie można wyróżnić problemy towarzyszące rekonceptualizacji programu szkolnego? 149-153
Co charakteryzuje miejsce, z którego rozpoczęła się zmiana programu szkolnego w Polsce po 1989 roku? 154
Jakie zmiany dotyczące programu szkolnego wprowadzono w Polsce w ostatnich latach? 155-156

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88