Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Czym różni się program szkolny od szkolnego programu nauczania?
| 123 |
Jakie podejścia do programu szkolnego można wyodrębnić?
| 124-125 |
Do jakich przesłanek filozoficznych i psychologicznych odwołuje się behawiorystyczne, humanistyczne i konstruktywistyczne podejście do programu szkolnego?
| 125-128 |
Jakie przedmioty nauczania zajmują najwyższą pozycję w behawiorystycznym podejściu do programu szkolnego?
| 125 |
Jak definiowany jest program szkolny w podejściu behawiorystycznym, humanistycznym i rekonceptualistycznym?
| 128-129 |
Jakie typy programu szkolnego wyróżnia Hanna Komorowska, biorąc pod uwagę czynności nauczania?
| 130 |
Jakie typy programu szkolnego można wyróżnić, biorąc pod uwagę dobór i sposób łączenia treści w materiał nauczania?
| 130 |
Jakie trzy zasadnicze modele kreowania programu wyróżnia Bogusława Dorota Gołębniak?
| 132 |
Czym, w sposobie kreowania programu szkolnego, różni się podejście techniczno-scjentystyczne od podejścia niescjentystycznego i nietechnicznego?
| 132-133 |
Jakie etapy tworzenia programu szkolnego wyróżnia w swoim modelu Ralph Tyler?
| 134-135 |
Jakie etapy tworzenia programu szkolnego wyróżnia w swoim modelu Decker Walker?
| 136-137 |
Jakie kroki w koncepcji kreowania programu służącego pobudzaniu i podtrzymywaniu świadomości krytycznej wyodrębnia Paulo Freire?
| 138-139 |
Jakie wzorce programu szkolnego wyróżniają: Joseph Wiles i Joseph C. Bondi; Allan C. Ornstein i Francis P. Hunkins?
| 140-141 |
Jakie można wyróżnić dylematy związane z implementacją programu szkolnego jako procesu zmiany?
| 142-144 |
Kiedy nauczyciele opierają się zmianom?
| 144-145 |
Jakie można wyróżnić modele wprowadzania zmiany programowej?
| 146 |
Co oznacza termin ewaluacja? Jakie można wyróżnić typy ewaluacji?
| 147-148 |
Jak inaczej określane jest podejście scjentystyczne i humanistyczne do ewaluacji programu szkolnego? Jakie pytania są stawiane w ramach każdego z tych podejść?
| 148 |
Jakie można wyróżnić problemy towarzyszące rekonceptualizacji programu szkolnego?
| 149-153 |
Co charakteryzuje miejsce, z którego rozpoczęła się zmiana programu szkolnego w Polsce po 1989 roku?
| 154 |
Jakie zmiany dotyczące programu szkolnego wprowadzono w Polsce w ostatnich latach?
| 155-156 |