Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Na czym polegały „eksplozje oświatowe” i „kryzysy edukacyjne” cechujące wiek XX? 155
Czym zajmuje się pedagogika porównawcza i jak inaczej bywa określana ta dyscyplina pedagogiczna? 156
Czym jest jednolity ustrój szkolny? Co go cechuje i co zapewnia on dzieciom, młodzieży oraz dorosłym? 156-158
Jakie szczeble obejmował schemat struktury dwudziestowiecznego demokratycznego publicznego ustroju szkolnego? 158
Jakie problemy („kryzysy edukacyjne”) występują na poziomie poszczególnych szczebli kształcenia? 158-159
Ile razy i w jakich latach Polska tworzyła w XX wieku swój system edukacyjny? Jakie ustawy regulowały funkcjonowanie poszczególnych systemów oświaty? 160-164
Kiedy rozpoczęła się ostatnia generalna reforma systemu oświaty w Polsce? Jakie są główne cele tej reformy oraz jej wady i zalety? 164-165
Za co była krytykowana tradycyjna szkoła przełomu XIX i XX wieku? Jakie ruchy reformatorskie i nurty krytyki szkoły nasiliły się wówczas oraz jakie prace i raporty podejmowały krytykę kształcenia i potrzebę reformowania ustrojów i systemów edukacyjnych? 165-168
Co oznacza skrót UNESCO. Czym się zajmuje się ta organizacja, jakie są jej najgłośniejsze raporty edukacyjne i jakie przesłania one zawierają? 168-170
O co walczyła Ellen Key? Jakie koncepcje, ruchy wychowawcze i dydaktyczne oraz instytucje rozwijały się w dziedzinie opieki nad dziećmi i młodzieżą? 170-173
Jaką rolę w polskiej pedagogice XX wieku odegrała Maria Grzegorzewska i jakie są jej najważniejsze dokonania? 173
Jakie organizacje dziecięce upowszechniały w XX wieku sport szkolny? 174
Jakie fakty przekreślały wiarę w „stulecie dziecka”? Jakie kongresy, organizacje i akty prawne postulowały pomoc dzieciom? 174-176
Jakie ruchy młodzieżowe ogarnęły Amerykę i Europę w latach sześćdziesiątych XX wieku? Za czym się one opowiadały i co osiągnęły? Co określa się mianem New Age? 177-178
Jakie typy kultur wyróżniła Margaret Mead? 179
Czy wiek XX był „stuleciem dziecka”? 179-180

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88