Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Na czym polegały „eksplozje oświatowe” i „kryzysy edukacyjne” cechujące wiek XX?
| 155 |
Czym zajmuje się pedagogika porównawcza i jak inaczej bywa określana ta dyscyplina pedagogiczna?
| 156 |
Czym jest jednolity ustrój szkolny? Co go cechuje i co zapewnia on dzieciom, młodzieży oraz dorosłym?
| 156-158 |
Jakie szczeble obejmował schemat struktury dwudziestowiecznego demokratycznego publicznego ustroju szkolnego?
| 158 |
Jakie problemy („kryzysy edukacyjne”) występują na poziomie poszczególnych szczebli kształcenia?
| 158-159 |
Ile razy i w jakich latach Polska tworzyła w XX wieku swój system edukacyjny? Jakie ustawy regulowały funkcjonowanie poszczególnych systemów oświaty?
| 160-164 |
Kiedy rozpoczęła się ostatnia generalna reforma systemu oświaty w Polsce? Jakie są główne cele tej reformy oraz jej wady i zalety?
| 164-165 |
Za co była krytykowana tradycyjna szkoła przełomu XIX i XX wieku? Jakie ruchy reformatorskie i nurty krytyki szkoły nasiliły się wówczas oraz jakie prace i raporty podejmowały krytykę kształcenia i potrzebę reformowania ustrojów i systemów edukacyjnych?
| 165-168 |
Co oznacza skrót UNESCO. Czym się zajmuje się ta organizacja, jakie są jej najgłośniejsze raporty edukacyjne i jakie przesłania one zawierają?
| 168-170 |
O co walczyła Ellen Key? Jakie koncepcje, ruchy wychowawcze i dydaktyczne oraz instytucje rozwijały się w dziedzinie opieki nad dziećmi i młodzieżą?
| 170-173 |
Jaką rolę w polskiej pedagogice XX wieku odegrała Maria Grzegorzewska i jakie są jej najważniejsze dokonania?
| 173 |
Jakie organizacje dziecięce upowszechniały w XX wieku sport szkolny?
| 174 |
Jakie fakty przekreślały wiarę w „stulecie dziecka”? Jakie kongresy, organizacje i akty prawne postulowały pomoc dzieciom?
| 174-176 |
Jakie ruchy młodzieżowe ogarnęły Amerykę i Europę w latach sześćdziesiątych XX wieku? Za czym się one opowiadały i co osiągnęły? Co określa się mianem New Age?
| 177-178 |
Jakie typy kultur wyróżniła Margaret Mead?
| 179 |
Czy wiek XX był „stuleciem dziecka”?
| 179-180 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk