Co powinieneś wiedzieć po przeczytaniu tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? |
Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jakie przesłanki ideowe, społeczne, polityczne i ekonomiczne legły u podstaw polityki edukacyjnej państw w XIX stuleciu? |
133-135 |
Jakie stanowiska w kwestii szerzenia i metodycznej realizacji wykształcenia początkowego zarysowały się na początku XIX wieku? |
136 |
Co to jest „system monitorialny”, czym się on charakteryzuje? |
136 |
Dlaczego Johann Heinrich Pestalozzi jest nazywany „wielkim ojcem” nowoczesnej powszechnej ogólnokształcącej szkoły początkowej oraz pedagogii opiekuńczej? |
136-137 |
Kim był Friedrich Wilhelm August Fröbel i co mu zawdzięczamy? |
137 |
Czym różniły się gimnazja klasyczne od gimnazjów realnych? |
138-140 |
Czym charakteryzował się nurt filozoficzno-kulturalny, zwany neohumanizmem? |
138 |
Dlaczego kształceniu realnemu sprzyjały pozytywistyczne i utylitarystyczne prądy filozoficzne i umysłowe? |
140-141 |
Co było efektem społecznego rozczarowania „zwycięstwem rozumu” wieku oświecenia? |
141-143 |
Czym różniły się uniwersytety typu francuskiego od uniwersytetów typu niemieckiego? |
143-144 |
Jakim typem uczelni były powstające od końca XVIII wieku politechniki? |
144 |
Co charakteryzowało myśl pedagogiczną i działalność edukacyjną na terenach zaboru rosyjskiego? |
145-150 |
Co charakteryzowało myśl pedagogiczną i działalność edukacyjną na terenach zaboru pruskiego? |
150-152 |
Co charakteryzowało myśl pedagogiczną i działalność edukacyjną na terenach zaboru austriackiego? |
152-154 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk