Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co
powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
|
Strony
w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
|
Co
oznacza termin „paradygmat”, czym jest paradygmat w
odniesieniu do pedagogiki?
|
59
|
Dlaczego
opisanie paradygmatów pedagogiki wymaga uprzedniego
odwołania się do paradygmatów nauk społecznych?
|
59
|
Odpowiedzi na
jakie pytania stanowią przesłanki wyjaśniania zjawisk społecznych,
składające się na paradygmaty nauk społecznych?
|
60
|
Jakie skrajne
stanowiska ontologiczne przyjmowano na poziomie pytań o naturę
bytu w historii rozwoju nauk społecznych i czym się one różnią?
|
60
|
Jakie
stanowiska ukształtowały się na poziomie pytań o naturę człowieka
i czym się one różnią?
|
60-61
|
Jakie
stanowiska sformułowano poszukując odpowiedzi na pytanie: „jak
zmienia się społeczeństwo?” i jakie są różnice między
nimi?
|
61
|
Jakie
podstawowe paradygmaty nauk społecznych można wyróżnić i
jakie są ich podstawowe założenia?
|
61-62
|
Jakie
zasadnicze tendencje budowania teorii edukacji ukształtowały się w
tradycji myśli pedagogicznej z punktu widzenia relacji jednostka -
społeczeństwo?
|
62-65
|
Czym różnią
się dwie wersje pajdocentryzmu: humanistyczna i
interpretatywistyczna?
|
63-64
|
Czym różnią
się dwie odmiany didaskalocentryzmu: w wersji paradygmatu
strukturalistycznego oraz odniesionego do paradygmatu
funkcjonalistycznego?
|
65-66
|
Jakie nurty
pedagogiki (teorii pedagogicznej) mieszczą się w ramach
poszczególnych wersji pajdocentryzmu i didaskalocentryzmu?
|
63-66
|
Jakie znaczenie
przypisuje się pojęciu „wychowanie” w każdym z
paradygmatów pedagogiki?
|
66-67
|
W jakim
kierunku dokonuje się ewolucja pedagogiki w Polsce, począwszy od
zakończenia monolitycznego ładu społecznego okresu socjalizmu?
|
67-68
|
Co to znaczy,
że wieloparadygmatyczną tożsamość pedagogiki można charakteryzować
w kategoriach ciągłości i zmienności?
|
68
|
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk