Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jak można zdefiniować edukację rozumianą jako przedmiot pedagogiki?20, 25-26
Jakie kryteria porządkujące szczegółowe dziedziny pedagogiki jako nauki zaproponował Stanisław Kawula? Jakie subdyscypliny pedagogiki można wyróżnić na podstawie tych kryteriów?22-23
Jakie podstawowe pojęcia można wyróżnić w pedagogice? Jak można uporządkować je ze względu na stopień ogólności i jednorodności?24-29
Czym różni się znaczenie pojęć edukacja – wychowanie – kształcenie?26
Na czym polega związek pedagogiki z innymi naukami (takimi, jak: socjologia, psychologia, filozofia)?29-33
Co to znaczy, że filozofia traktowana jest jako dyscyplina podstawowa dla pedagogiki?32-33

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88