Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jakie są najważniejsze pojęcia pedagogiki ekologicznej? 425
Jak był/jest definiowany termin „ekologia”? 425
W jaki sposób powstał i rozwijał się ruch ekologiczny? 426
Jakie są główne zagrożenia ekologiczne dla współczesnego świata? 426
Jakie (historyczne) etapy myślenia o relacjach człowieka z przyrodą można wyróżnić? 427
Jakie wartości, według F. Capry, są wyznacznikiem ery ekologicznej? 427
Jakie główne nurty można wyróżnić we współczesnej ekologii? 428-429
Czym jest biocentryzm? Jakie zasady biocentryzmu wyróżnił P. Taylor? 429-430
Co różni dominujący współcześnie światopogląd i ekologię głęboką? 432
Jakie są podstawowe założenia ekofeminizmu oraz jakie są jego główne nurty? 433-435

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88