Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego „Współcześni Petersenowi i historia bardziej doceniły jego osiągnięcia praktyczne niż naukowe” (s. 349)?
  2. Jakie konsekwencje powoduje określenie przez Petersena wychowania jako „takiego samego faktu, jak życie, w gruncie rzeczy całkiem tak samo nie dającego się wyjaśnić”?
  3. Co jest powodem ponownego zainteresowania eksperymentalną szkołą Petersena i jego poglądami pedagogicznymi w Niemczech począwszy od lat 80. XX wieku?
  4. Czy uzasadniony jest pogląd Sławomira Sztobryna, według którego w koncepcji wspólnoty mieści się zarazem siła i słabość pedagogiki Petersena?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88