Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. wymienić najważniejsze etapy w życiu Petera Petersena;
  2. scharakteryzować hamburskie szkoły wspólnoty;
  3. podać, w jaki sposób Peter Petersen rozumiał termin „wspólnota”;
  4. przedstawić rozumienie wychowania według Petersena;
  5. wskazać innego pedagoga, pojmującego wychowanie podobnie, jak Petersen;
  6. określić zadania przypisywane nauczycielowi w planie jenajskim;
  7. przedstawić, w jaki sposób zorganizowany był proces kształcenia w szkole Petersena;
  8. wymienić formy aktywności zewnętrznej i wewnętrznej, jakie można wyróżnić w planie jenajskim;
  9. wskazać zagadnienia marginalizowane i wysuwane na plan pierwszy przez Petersena;
  10. opisać przyjęcie, z jakim spotkał się plan jenajski;
  11. wskazać słabe i mocne strony pedagogiki Petersena.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88