Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:
- wymienić najważniejsze etapy w życiu Petera Petersena;
- scharakteryzować hamburskie szkoły wspólnoty;
- podać, w jaki sposób Peter Petersen rozumiał termin „wspólnota”;
- przedstawić rozumienie wychowania według Petersena;
- wskazać innego pedagoga, pojmującego wychowanie podobnie, jak Petersen;
- określić zadania przypisywane nauczycielowi w planie jenajskim;
- przedstawić, w jaki sposób zorganizowany był proces kształcenia w szkole Petersena;
- wymienić formy aktywności zewnętrznej i wewnętrznej, jakie można wyróżnić w planie jenajskim;
- wskazać zagadnienia marginalizowane i wysuwane na plan pierwszy przez Petersena;
- opisać przyjęcie, z jakim spotkał się plan jenajski;
- wskazać słabe i mocne strony pedagogiki Petersena.
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk