Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować pojęcie egzystencjalizmu i wskazać, skąd wywodzi się ten nurt filozoficzny;
  2. określić, z jakich tradycji wywodzi się filozofia egzystencjalna;
  3. wymienić tendencje, jakie w egzystencjalizmie wyróżnia E. Mounier;
  4. wskazać przedstawicieli tendencji agnostyczno-ateistycznej oraz ich główne założenia dotyczące egzystencjalizmu;
  5. wskazać przedstawicieli tendencji teistycznej w egzystencjalizmie oraz ich główne założenia dotyczące koncepcji człowieka, człowieka wobec świata oraz człowieka wobec Boga;
  6. scharakteryzować cechy, jakie przypisuje osobie egzystencjalizm;
  7. wymienić i scharakteryzować egzystencjalne kategorie pedagogiczne.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów
Podstawy fizyki. T. 1-5
Podstawy fizyki. T. 1-5cena juz od 219,60zamów
Półwiecze
Półwieczecena juz od 47,90zamów

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88