Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jakie są charakterystyczne cechy personalizmu? | 232, 236 |
Jak pojmowana jest „osoba” jako podstawowa kategoria pedagogiki personalistycznej? | 233-234 |
Kiedy można mówić o wspólnocie, a kiedy o społeczności? | 235 |
Kto upowszechnił kategorię „personalizm” i zapoczątkował jednocześnie personalizm psychologiczno-pedagogiczny? | 236 |
Co współcześnie określa się mianem personalizmu? | 237 |
Jakie odmiany personalizmu można wyróżnić? | 238 |
Czym jest rozumność i wolność według pedagogiki personalistycznej? | 239-240 |
Jakie rodzaje wolności wyróżnił J. Maritain – jeden z przedstawicieli personalizmu? | 240 |
Jak rozumie wewnętrzność osoby R. Guardini? | 240-241 |
Czym jest dialogiczność istnienia osobowego? | 241 |
Jak brzmi definicja wychowania według K. Schallera? | 242 |
Co jest celem wychowania według pedagogiki personalistycznej? | 242-244 |
Jaką funkcję pełni wychowawca i kim jest wychowanek w procesie wychowania według personalizmu? | 244-245 |
Jaką rolę pełni kultura w ujęciu personalistycznym? | 245-246 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk