Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jakie typy wychowania przekazały nam Sparta i Ateny?
| 87 |
Jaki charakter miało wychowanie spartańskie?
| 88 |
Czym charakteryzowało się wychowanie ateńskie?
| 89-90 |
Co oznaczały w starożytnych Atenach terminy „pedagog” i „paideia”?
| 89-90 |
Jaką postać miał ateński ideał wychowawczy?
| 90 |
Jaką rolę w kulturze pedagogicznej starożytnej Grecji odegrały ówczesne szkoły filozoficzne?
| 90-91 |
Jaką postać miało szkolnictwo w czasach hellenistycznych?
| 92 |
Czym charakteryzował się ideał wychowawczy starożytnego Rzymu?
| 93 |
Jaką postać przybrała w starożytnym Rzymie grecka paideia?
| 94 |
Jaki rodzaj wykształcenia szczególnie ceniono w starożytnym Rzymie?
| 94-95 |
Jakie uzasadnienie celów wychowania przyniosła tradycja judeochrześcijańska?
| 95 |
Dlaczego przełom antyku i średniowiecza jest uważany za okres głębokiego upadku kultury umysłowej?
| 96 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk