Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? |
Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Przez jakie zjawiska regulowane jest wychowanie jako dziedzina praktyki społecznej? |
14 |
Czym są teorie w znaczeniu szerokim? |
14 |
Czym są teorie w znaczeniu wąskim? |
14 |
Jakie typy teorii można wyróżnić? |
14-16 |
Jakie typy badań wyróżnia się w naukach humanistycznych? |
15 |
Czym jest teoria wychowania? |
16 |
Czym jest potoczna teoria wychowania? |
17 |
Jakie cechy charakteryzują potoczne teorie wychowania? |
17 |
Jak rozwijały się w XX wieku pedagogika ogólna i teoria wychowania? |
18-19 |
Czemu służyła teoria wychowania w społeczeństwie quasi-totalitarnym? Czemu służy ona w społeczeństwie demokratycznym? |
19 |
Co oznacza pojmowanie pedagogiki ogólnej jako „metapedagogiki”? |
20-21 |
Jakie zadania przypisuje się pedagogice ogólnej i teorii wychowania w pedagogicznym kształceniu akademickim? |
21-22 |
Jak przedstawia się sytuacja (rozwój) teorii wychowania poza granicami naszego kraju (Czechy, Niemcy, Anglia, Francja, USA)? |
22-27 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk