Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Przez jakie zjawiska regulowane jest wychowanie jako dziedzina praktyki społecznej? 14
Czym są teorie w znaczeniu szerokim? 14
Czym są teorie w znaczeniu wąskim? 14
Jakie typy teorii można wyróżnić? 14-16
Jakie typy badań wyróżnia się w naukach humanistycznych? 15
Czym jest teoria wychowania? 16
Czym jest potoczna teoria wychowania? 17
Jakie cechy charakteryzują potoczne teorie wychowania? 17
Jak rozwijały się w XX wieku pedagogika ogólna i teoria wychowania? 18-19
Czemu służyła teoria wychowania w społeczeństwie quasi-totalitarnym? Czemu służy ona w społeczeństwie demokratycznym? 19
Co oznacza pojmowanie pedagogiki ogólnej jako „metapedagogiki”? 20-21
Jakie zadania przypisuje się pedagogice ogólnej i teorii wychowania w pedagogicznym kształceniu akademickim? 21-22
Jak przedstawia się sytuacja (rozwój) teorii wychowania poza granicami naszego kraju (Czechy, Niemcy, Anglia, Francja, USA)? 22-27

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88