Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jak można zdefiniować edukację rozumianą jako przedmiot pedagogiki? | 20, 25-26 |
Jakie kryteria porządkujące szczegółowe dziedziny pedagogiki jako nauki zaproponował Stanisław Kawula? Jakie subdyscypliny pedagogiki można wyróżnić na podstawie tych kryteriów? | 22-23 |
Jakie podstawowe pojęcia można wyróżnić w pedagogice? Jak można uporządkować je ze względu na stopień ogólności i jednorodności? | 24-29 |
Czym różni się znaczenie pojęć edukacja – wychowanie – kształcenie? | 26 |
Na czym polega związek pedagogiki z innymi naukami (takimi, jak: socjologia, psychologia, filozofia)? | 29-33 |
Co to znaczy, że filozofia traktowana jest jako dyscyplina podstawowa dla pedagogiki? | 32-33 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk