Rozdział 6
Zbieranie danych: dane wtórne
Monitoring rynku motoryzacyjnego firmy B.P.S. jest przykładem danych:
pierwotnych
wtórnych wewnętrznych
wtórnych zewnętrznych komercyjnych
wtórnych zewnętrznych publikowanych
Podstawową zaletą danych wtórnych jest:
wysoka rzetelność danych
niski względny koszt ich uzyskania
odpowiedniość danych do problemu badawczego
dokładność i aktualność informacji w nich zawartej
Dane o konsumentach, zbierane na podstawie numerów rejestracyjnych samochodów zaparkowanych przy centrach handlowych, są przykładem danych:
panelowych
omnibusowych
geodemograficznych
sondażowych
System "pojedynczego źródła" i rozwój badań nad efektami przestawień preferencji i lojalności wobec marki był możliwy dzięki zastosowaniu:
dzienniczków konsumenckich
rejestracji skanningowej
geodemografii
telemetrii
Analizy audiometryczne mają zastosowanie w obszarze badań nad:
produktem
ceną
dystrybucją
komunikacją
Poszukiwanie danych w badaniach marketingowych należy rozpoczynać od danych pierwotnych, a następnie przechodzić do danych wtórnych:
tak
nie
Analiza danych wtórnych zazwyczaj pozwala na rozwiązanie problemu badawczego:
tak
nie
Kryterium podziału danych na wtórne i pierwotne wynika z celu wykorzystania danych:
tak
nie
Poszukiwanie danych wtórnych należy rozpoczynać od informacji na temat dostępnych źródeł danych:
tak
nie
Klasyfikacja PRIZM (Potential Ratings for Zip Markets) jest przykładem danych geodemograficznych:
tak
nie
Drukuj