Rozdział 4
Projekt badania
Projekt badawczy, którego celem jest zrozumienie motywów zakupu przez konsumenta, ma najczęściej charakter badań:
opisowych
przyczynowych
panelowych
eksploracyjnych
Przykładem badania opisowego jest badanie dotyczące:
uściślenia problemu badawczego
wpływu nazwy marki na postrzegany poziom jakości
zrozumienia motywów postępowania konsumenta
określenia częstości zakupów produktu w danym dniu tygodnia
Wywiady grupowe są jednym z podstawowych metod badań:
przekrojowych
eksploracyjnych
eksperymentalnych
panelowych
Badania panelowe umożliwiają:
określenie związków przyczynowych między zmiennymi
ocenę stopnia lojalności wobec produktu i przesunięć preferencji
bardziej reprezentatywne badania w porównaniu z badaniami przekrojowymi
lepsze zrozumienie zachowań konsumenta
Analiza kohortowa jest rodzajem analizy:
danych eksperymentalnych
w badaniach jakościowych
efektów pokoleniowych w grupach wiekowych
panelowej
W opisowych badaniach przekrojowych rzadziej niż w eksperymentach bierze się pod uwagę założenia teoretyczne badań:
tak
nie
Wywiady z kluczowymi informatorami są specyficznym rodzajem badań opisowych- przekrojowych:
tak
nie
Tabela wymian jest jednym z centralnych narzędzi analizy w badaniach panelowych:
tak
nie
Wymóg reprezentatywności próby jest zazwyczaj bardziej spełniany w statycznych badaniach przekrojowych niż panelowych:
tak
nie
W panelu omnibusowym, w odróżnieniu od prawdziwego, kolejne pomiary są dokonywane na różnych próbach losowanych z danej populacji:
tak
nie
Drukuj