Rozdział 4
Projekt badania

Projekt badawczy, którego celem jest zrozumienie motywów zakupu przez konsumenta, ma najczęściej charakter badań:

opisowych
przyczynowych
panelowych
eksploracyjnych


Przykładem badania opisowego jest badanie dotyczące:

uściślenia problemu badawczego
wpływu nazwy marki na postrzegany poziom jakości
zrozumienia motywów postępowania konsumenta
określenia częstości zakupów produktu w danym dniu tygodnia


Wywiady grupowe są jednym z podstawowych metod badań:

przekrojowych
eksploracyjnych
eksperymentalnych
panelowych


Badania panelowe umożliwiają:

określenie związków przyczynowych między zmiennymi
ocenę stopnia lojalności wobec produktu i przesunięć preferencji
bardziej reprezentatywne badania w porównaniu z badaniami przekrojowymi
lepsze zrozumienie zachowań konsumenta


Analiza kohortowa jest rodzajem analizy:

danych eksperymentalnych
w badaniach jakościowych
efektów pokoleniowych w grupach wiekowych
panelowej


W opisowych badaniach przekrojowych rzadziej niż w eksperymentach bierze się pod uwagę założenia teoretyczne badań:

tak
nie


Wywiady z kluczowymi informatorami są specyficznym rodzajem badań opisowych- przekrojowych:

tak
nie


Tabela wymian jest jednym z centralnych narzędzi analizy w badaniach panelowych:

tak
nie


Wymóg reprezentatywności próby jest zazwyczaj bardziej spełniany w statycznych badaniach przekrojowych niż panelowych:

tak
nie


W panelu omnibusowym, w odróżnieniu od prawdziwego, kolejne pomiary są dokonywane na różnych próbach losowanych z danej populacji:

tak
nie


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88