Rozdział 2
Alternatywne podejścia do wywiadu marketingowego

Firma Polkomtel SA znajduje się na etapie organizacji:

projektu badań marketingowych
systemu informacji marketingowej
systemu wspomagania decyzji
systemu eksperckiego


Najbardziej rozwiniętym elementem systemu jest podsystem:

danych
modeli
dialogowy
redukcji danych (statystyk)


Rozwój systemu MONA (wykorzystanie komputerów, elektronicznych baz danych, terminali itp.) pozwala firmie na pełne wykorzystanie zalet systemu:

danych
modeli
dialogowego
statystyk


Istotą organizacji hurtowni danych firmy Polkomtel SA jest:

lepsze wykorzystanie wyników badań marketingowych
integracja danych z różnych źródeł
wykorzystywanie różnorodnych danych
wspomaganie strategii CRM


Wybierz zdanie świadczące o decyzyjnym charakterze systemu MONA:

"Głównymi korzyściami, płynącymi z utworzenia hurtowni, są m.in.: utworzenie całościowego obrazu przedsiębiorstwa, łatwy dostęp do danych historycznych, utworzenie jednego, wiarygodnego źródła informacji wewnątrz firmy oraz wspomaganie podejmowania
"Przed przystąpieniem do tworzenia hurtowni zdefiniowano cele biznesowe firmy Polkomtel SA oraz potrzeby informacyjne zarządu"
"Informacje dostarczane przez system pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie sprzedażą, tj. utrzymanie dotychczasowych i pozyskanie nowych klientów".
"Kolejne etapy polegały na realizowaniu dodatkowych elementów: zasilania i przetwarzania, data marts (tematycznych hurtowni danych) oraz eksploatacji i administracji".


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88