Rozdział 2
Alternatywne podejścia do wywiadu marketingowego

Systemy informacji marketingowej kładą większy nacisk w porównaniu do projektów badań na:

złożoność metodologiczną
regularność badań
decyzyjny charakter badań
wykorzystanie komputerów w badaniach


Pierwsze systemy informacji marketingowej powstały w latach:

1940-1950
1950-1960
1960-1970
1970-1980


Ewolucja systemów gromadzenia informacji marketingowych była następująca:

projekty → systemy informacji → systemy wspomagania decyzji → systemy eksperckie
projekty → systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → systemy informacji
systemy informacji → systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → projekty
systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → systemy informacji → projekty


Podstawowa różnica między MIS a SWD leży w obrębie systemu:

danych
modeli
statystyk
dialogowego


Rola modułu dialogowego polega na usprawnieniu komunikacji między:

menedżerem a respondentami
systemem danych a systemem modeli
menedżerami w strukturze firmy
menedżerem a systemem modeli i danych


System informacji marketingowej do projektu badawczego ma się tak, jak błysk flesza do światła świecy:

tak
nie


Tradycyjne projekty badań marketingowych mieszczą się zazwyczaj w systemie danych SWD:

tak
nie


Operacyjne modele eksperckie opierają się głównie na danych z badań marketingowych:

tak
nie


System Metapthor jest przykładem systemu dialogowego:

tak
nie


Problemem w implementacji systemów informacji marketingowych jest szersze ujawnienie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie:

tak
nie


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88