Rozdział 2
Alternatywne podejścia do wywiadu marketingowego
Systemy informacji marketingowej kładą większy nacisk w porównaniu do projektów badań na:
złożoność metodologiczną
regularność badań
decyzyjny charakter badań
wykorzystanie komputerów w badaniach
Pierwsze systemy informacji marketingowej powstały w latach:
1940-1950
1950-1960
1960-1970
1970-1980
Ewolucja systemów gromadzenia informacji marketingowych była następująca:
projekty → systemy informacji → systemy wspomagania decyzji → systemy eksperckie
projekty → systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → systemy informacji
systemy informacji → systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → projekty
systemy eksperckie → systemy wspomagania decyzji → systemy informacji → projekty
Podstawowa różnica między MIS a SWD leży w obrębie systemu:
danych
modeli
statystyk
dialogowego
Rola modułu dialogowego polega na usprawnieniu komunikacji między:
menedżerem a respondentami
systemem danych a systemem modeli
menedżerami w strukturze firmy
menedżerem a systemem modeli i danych
System informacji marketingowej do projektu badawczego ma się tak, jak błysk flesza do światła świecy:
tak
nie
Tradycyjne projekty badań marketingowych mieszczą się zazwyczaj w systemie danych SWD:
tak
nie
Operacyjne modele eksperckie opierają się głównie na danych z badań marketingowych:
tak
nie
System Metapthor jest przykładem systemu dialogowego:
tak
nie
Problemem w implementacji systemów informacji marketingowych jest szersze ujawnienie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie:
tak
nie
Drukuj