Rozdział 10
Procedury doboru próby

Autor listu, określając błąd na poziomie 2,78%, miał prawdopodobnie na myśli:

błąd losowy próby
błąd pomiaru
błąd nielosowy
błąd całkowity badań


Zastosowano typ doboru próby zwany:

wygodnym
kwotowym
warstwowym
grupowym


Bazy adresowe pism objętych badaniem miały służyć jako:

kryteria wyboru zmiennych do badań
źródło oceny struktury próby
operat w losowaniu warstwowym
podstawa kontroli próby


Bazy adresowe pism objętych badaniem charakteryzowały się nadreprezentatywnością jednostek losowania:

Tak
Nie


W doborze próby wykorzystano schemat doboru losowego:

Tak
Nie


Próby kwotowe umożliwiają losowy dobór sklepów do badań nad prasą handlową:

Tak
Nie


Dobór nieproporcjonalny w porównaniu z proporcjonalnym będzie skutkował:

mniejszą reprezentatywnością próby
koniecznością posiadania wiedzy o zmienności cech w populacji
bardziej efektywnym doborem próby
większym błędem pomiaru


Z tekstu wynika, że w dużej mierze istnieje tendencja do mylenia z sobą dwóch typów doboru próby:

grupowego z warstwowym
warstwowego z kwotowym
grupowego z kwotowym
obszarowego z warstwowym


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88